Keresés ebben a blogban

2017. január 19., csütörtök

Csődörétrend

Sokat hallani egyrészről, hogy Magyarországon nem táplálkozunk túl egészségesen, másrészt vannak, akik az afró, közel-keleti pasik erősebb libidóját a táplálkozásnak is tulajdonítják.
Mindkettőben lehet némi igazság, ezért íme egy rövid gyűjtemény olyan ételekről, amik használhatnak ilyen téren.
Fontos, hogy ezek nem konkrétan afrodiziákumok, csupán jót tesz, ha étrendünk részeivé tesszük őket.

Kezdjük, egy macsós sztereotípiával, miszerint a férfias étrendben sok hús, és alkohol szerepel első helyen, illetve a társasági élet katalizátoraként a dohányzás is.

Az egyes alkoholos italok káros, vagy éppen előnyös hatásainak most nem szentelnék különösebben szót, ezt szinte már unalomig ismerjük, tovább ilyen témájú cikkekkel rogyásig van a magyar nyelvű internet is. Azonban jegyezzük meg hogy az alkohol kis mennyiségben fejti ki csupán előnyös hatásait, nagyobb mennyiségben (egyéni toleranciától függően) ront a szexuális teljesítőképességen.

Egy régebbi amerikai kutatás(sajnos nem sikerült megtalálnom egyelőre, de ha meglesz pótolom a hivatkozást), arra jutott, hogy szigorúan rövidtávon a marha-bölény, illetve disznóhús fogyasztás, illetve egy bizonyos minőségű sör fogyasztás fickóssabbá tudott tenni egyébként nem különösen oroszlán "alkatú" férfiakat. Lényeges kitétel, hogy nem rendszeres, huzamosabb ideig fenntartott étrendről volt szó, csupán alkalmi jelenségről, ami tulajdonképpen a régóta mantrázott változatos étrend mellett szóló érv inkább.
A másik említett elem a dohányzás, káros hatásait szintén nem ecsetelném, és bármennyire is meg vannak győződve egyesek, akik életük hódításait Arany Ászok és barna Sophi szagú lehelettel vitték véghez, a cigiszag nem szexi. Persze vannak kocadohányosok, csak társasági szívók, azonban a rendszeres dohányzás igenis érezhetővé válik intim tájakon, akár nőkről, akár férfiakról beszélünk. Ami leginkább akkor szúr "szemet", ha a partner nem dohányzik, és a hirtelen fellépő undort nehezen ellensúlyozza a kezdeti vonzalom. Szóval, inkább NE.

Azonban a sörkorcsolyák között már fellelhetőek igen hasznos, egészséges "fogások", ami szempont hogy inkább kevésbé sózott, esetleg sótlan változatot favorizáljuk, főleg ha rendszeresen fogyasztjuk.

Az első ilyen a pisztácia. Fontos kitétel, hogy jelentős energiatartalommal bír, ezért érdemes mértéket tartani, bármennyire finom is. Egyik legnagyobb termesztője Irán, általában melegebb éghajlaton honos, ami hazai kisker árain is látszik. Omega-3 és 6 zsírsavakban gazdag, így csökkenti a rossz koleszterin szintjét, így védi az ereket, és a szívet, ami a magyar statisztikák alapján ránk is fér.
Számos vitamint és nyomelem forrása, úgy mint cink, kálium, kalcium, magnézium, mangán szelén, vas és folsav, illetve E-vitamin. Így vérszegényeknek, vashiányosoknak jót tehet, erősíti az immunrendszert, jót tesz a bőrnek és a nyálkahártyáknak, akár már napi egy marék elfogyasztása.

Hasonló előnyökkel büszkélkedhet a tökmag is, mely itthon jól ismert, híres a prosztatabetegségek megelőzősében játszott szerepéről, és kutatások szerint jó hatással van  a férfi libidóra, májra, húgyhólyagra, így valóban ideális sörkorcsolya, ám a pisztáciával egyetemben ételek remek sütemények, levesek alapanyaga is lehet. Tovább mindkettőből sajtolnak olajat, melyet felhasználhatunk mindennapi étrendünkhöz.

A másik, valójában inkább elfeledett, mintsem egzotikus étel az édeskömény, ami újra kezd divatba jönni.Ez egy hagyma szerű gumós növény, szára is felhasználható, ánizsos illatú. Számos helyen, például a Lidl-ben biztosan kapható. Nyersen is kellemes, ánizsos ízével segíti az emésztést, méregtelenít, görcsoldó hatású, így a női bajok enyhítésére is remek. Gyulladáscsökkentő, nyomelemekben és C-vitaminban gazdag, így erősíti az immunrendszert, a depressziós tünetek enyhítésében is hasznos.

A poszt utolsó jelöltje a cékla. A hagyományos "savanyúság" formában, illetve céklalé formában, de frissen is könnyen hozzáférhető. Fontos, ne láss rémeket a WC-re ülve, nem lesz véres a székleted, a cékla igen erős természetes vörös színezőanyag, így a ruhákkal óvatosan, illetve, cékal ivás után érdemes egy kis vízzel leöblíteni, mert a fogak elszineződéséhez vezethet gyakori fogyasztása.
Viszont, magas vérnyomásra, és gyomorsav túltengésre nitráttartalma miatt ideális, illetve vas, fólsav és egyéb nyomelemtartalma jó hatással van az állóképességre ;) Egyes időskori betegségek megelőzésében, illetve mellrák, és prosztatarák megelőzésében is hasznos. Továbbá rostokban gazdag, ami az emésztésnek szintén nem árt. Egyes összetevői pedig nővelik a szexuális étvágyat miközben, védi az ereket... Mi kéne még az uraknak? :D

A következő részben néhány déli gyümölcs kerül terítékre! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha kommentelsz, kérlek ügyelj a helyesírásra, ez is moderálási szempont!
Illetve, mellőzd személyes adatok, e-mail, vagy más oldalak címének közzétételét!